אם אציג את עצמי באופן הבא: "שמי איתי פלאות ואני סוכן ביטוח. אני מתמחה בנסיעות לאירופה, אסיה ואמריקה, כמו גם לשאר היבשות. הפניות טובות עבורי היום הם כל האנשים שמעוניינים לסוע לחו"ל' - מה דעתך?
אינני רוצה להתעכב על ההצגה עצמה שהיא מאוד לא ממוקדת. אתמקד בבקשה להפניה - האין זה בזבוז של זמן ומלים?, האם לא ברור לכל חבר בקבוצה שעם אני סוכן נסיעות אני מעוניין שיפנו אלי אנשים שרוצים ליסוע???
כבר הדגמתי בהדרכות שונות שבקשת הפניה ממוקדת פעולת חזק יותר במוחותיהם של אנשים, וגם אם תבקש הפניה למישהו מאוד מסויים, תוך איזכור שמו, סביר להניח שאם תמשיך להזכיר את שמו בפורומים שונים בסופו של דבר תמצא מישהו שמכיר אותו ויכול להפנותו אליך.
אבל הפעם אני רוצה לגעת בשני היבטים נוספים של בקשת הפנייה ממוקדת:
1. חברי הקבוצה הם אנשי השיווק שלך, לא הרעיונאים שלך וגם לא יועצים אסטרטגיים. אין זה מתפקידם, וגם אין מקום לדרוש מהם, לבצע את החלק הזה של העבודה. כמו עם כל בעל תפקיד, תפקידך כמנהל בעסק הוא "לבשל" את הדברים כך שעבודת סוכני השיווק תהיה יעילה. זהו התפקיד שלך לבצע חשיבה מעמיקה ולקבוע במדוייק את מטרותיך בעסק ואת הדרך להשיגם, ובכלל זה גם הגדרת הלקוח האופטימאלי. את הלקוח הזה, ויהיה ספציפי עד כמה שניתן, עליך להדריך את החברים איך להביאו אליך.
2. מנסיוני האישי אספר לך, שברגע שביצעת חשיבה מעמיקה והגדרת לך מה בדיוק אתה מחפש, אתה תציג את מטרתך לחברים בקבוצה, אבל באופן טבעי תחפש את המטרה גם מחוץ לקבוצה. פעם, לאחר חשיבה מעמיקה והתייעצות, הגעתי למסקנה שאני רוצה קשר עם מנהלי מחלקות הדרכה במשרדים ממשלתיים. ביקשתי את הבקשה הזאת במשך חצי שנה בקבוצה ובסיכומו של דבר יצרתי קשרים פוריים מאוד עם הפונקציה הזאת בשלושה משרדים. המעניין הוא שהפניה אחת הגיע אכן מהפעילות בקבוצת הנטוורקינג, אבל שתיים אחרות הגיעו ממקומות שונים, רק בגלל שידעתי מה אני מחפש ודיברתי על כך עם אנשים שונים.
3. חבריך בקבוצה מתבוננים בך, מתרשמים מהתנהלותך וקובעים את מסקנותיהם לגבי ההתנהלות שלך בעסק. על פי רושם זה הם יחליטו אם להפנות אליך לקוחות או לא. אם יבינו שההתייחסות שלך למצגת 60 השניות שלך ולבקשת הפניות היא רצינית מאוד, ויבחינו בכך שאתה מגיע עם מצגת מוכנה וסדורה למפגש, אין ספק שהתרשמותם תהיה חיובית יותר.
אז הנה לך שלוש סיבות נוספות למקד את הבקשה להפניות.
זכור, חברות מוציאות עשרות ומאות אלפי שקלים עבור בניה נכונה של כמה משפטי פרסומת ברדיו או בטלביזיה. הקדש גם אתה את המאמץ הראוי לתכנון ובניה של מצגת 60 השניום , והמלצתי היא להכין לעניין זה תוכנית שנתית.
עד כאן להפעם.
אינני רוצה להתעכב על ההצגה עצמה שהיא מאוד לא ממוקדת. אתמקד בבקשה להפניה - האין זה בזבוז של זמן ומלים?, האם לא ברור לכל חבר בקבוצה שעם אני סוכן נסיעות אני מעוניין שיפנו אלי אנשים שרוצים ליסוע???
כבר הדגמתי בהדרכות שונות שבקשת הפניה ממוקדת פעולת חזק יותר במוחותיהם של אנשים, וגם אם תבקש הפניה למישהו מאוד מסויים, תוך איזכור שמו, סביר להניח שאם תמשיך להזכיר את שמו בפורומים שונים בסופו של דבר תמצא מישהו שמכיר אותו ויכול להפנותו אליך.
אבל הפעם אני רוצה לגעת בשני היבטים נוספים של בקשת הפנייה ממוקדת:
1. חברי הקבוצה הם אנשי השיווק שלך, לא הרעיונאים שלך וגם לא יועצים אסטרטגיים. אין זה מתפקידם, וגם אין מקום לדרוש מהם, לבצע את החלק הזה של העבודה. כמו עם כל בעל תפקיד, תפקידך כמנהל בעסק הוא "לבשל" את הדברים כך שעבודת סוכני השיווק תהיה יעילה. זהו התפקיד שלך לבצע חשיבה מעמיקה ולקבוע במדוייק את מטרותיך בעסק ואת הדרך להשיגם, ובכלל זה גם הגדרת הלקוח האופטימאלי. את הלקוח הזה, ויהיה ספציפי עד כמה שניתן, עליך להדריך את החברים איך להביאו אליך.
2. מנסיוני האישי אספר לך, שברגע שביצעת חשיבה מעמיקה והגדרת לך מה בדיוק אתה מחפש, אתה תציג את מטרתך לחברים בקבוצה, אבל באופן טבעי תחפש את המטרה גם מחוץ לקבוצה. פעם, לאחר חשיבה מעמיקה והתייעצות, הגעתי למסקנה שאני רוצה קשר עם מנהלי מחלקות הדרכה במשרדים ממשלתיים. ביקשתי את הבקשה הזאת במשך חצי שנה בקבוצה ובסיכומו של דבר יצרתי קשרים פוריים מאוד עם הפונקציה הזאת בשלושה משרדים. המעניין הוא שהפניה אחת הגיע אכן מהפעילות בקבוצת הנטוורקינג, אבל שתיים אחרות הגיעו ממקומות שונים, רק בגלל שידעתי מה אני מחפש ודיברתי על כך עם אנשים שונים.
3. חבריך בקבוצה מתבוננים בך, מתרשמים מהתנהלותך וקובעים את מסקנותיהם לגבי ההתנהלות שלך בעסק. על פי רושם זה הם יחליטו אם להפנות אליך לקוחות או לא. אם יבינו שההתייחסות שלך למצגת 60 השניות שלך ולבקשת הפניות היא רצינית מאוד, ויבחינו בכך שאתה מגיע עם מצגת מוכנה וסדורה למפגש, אין ספק שהתרשמותם תהיה חיובית יותר.
אז הנה לך שלוש סיבות נוספות למקד את הבקשה להפניות.
זכור, חברות מוציאות עשרות ומאות אלפי שקלים עבור בניה נכונה של כמה משפטי פרסומת ברדיו או בטלביזיה. הקדש גם אתה את המאמץ הראוי לתכנון ובניה של מצגת 60 השניום , והמלצתי היא להכין לעניין זה תוכנית שנתית.
עד כאן להפעם.
ד"ר איתי פלאות
ביולוג, מרצה, מנחה שירה בציבור, מורה דרך, מדריך טיולים מזמרים ועוד.
מנהל איזור הצפון, ארגון BNI ישראל.
http://www.plaot.com
=================================
איך אני יכול להועיל לך?
שירה בציבור
הרצאות מרתקות
טיולים מזמרים
ביולוג, מרצה, מנחה שירה בציבור, מורה דרך, מדריך טיולים מזמרים ועוד.
מנהל איזור הצפון, ארגון BNI ישראל.
http://www.plaot.com
=================================
איך אני יכול להועיל לך?
שירה בציבור
הרצאות מרתקות
טיולים מזמרים